Tel Sell

 

De organisatie

TELSELL.com (Tel Sell) is een bedrijf dat actief is in de homeshoppingmarkt. Tel Sell selecteert innovatieve producten die aan particulieren worden gedemonstreerd via een groot aantal commerciële tv-zenders en internet. In de commercials is een duidelijke 'call-to-action' aanwezig, daarom moeten de producten vlot en efficiënt kunnen worden besteld, zowel via de website als telefonisch.

 

Eenvoudig beheer, gekoppeld met bestaande systemen

De samenwerking tussen Creative Internet en Tel Sell startte met de realisatie van een betrouwbare en overzichtelijke maatwerk webshop. Bij het ontwerp stelde Tel Sell verschillende voorwaarden, zo moest de website worden geïntegreerd met het bestaande CRM-systeem en wilde Tel Sell bovendien zelf in staat zijn om het grootste deel van het beheer uit te voeren. Het eenvoudige content management systeem zorgt ervoor dat Tel Sell zelf eenvoudig en snel nieuwe producten op de site kan plaatsen, de prijzen aan kan passen en nieuw beeldmateriaal kan toevoegen. Omdat voor veel producten een infomercial beschikbaar is, is het ook mogelijk om Youtubefilmpjes toe te voegen die de producten tonen. Bezoekers van de site zien zo in één oogopslag wat de voordelen van het product zijn of hoe ze het product moeten gebruiken.

 

De website is een zeer belangrijk onderdeel van het informatie- en bestelproces. Dagelijks bezoeken duizenden potentiële klanten de site van Tel Sell en worden in de webshop honderden orders afgehandeld. Creative Internet Development heeft de site daarom zo ontwikkeld dat de site altijd online is, 24 uur per dag, 7 dagen per week, om bezoekers een perfecte winkelervaring te laten beleven. Het onderhoud van de site vindt plaats zonder dat de site offline hoeft en klanten teleurgesteld worden. Door de koppeling met het CRM-systeem hoeven bezoekers hun gegevens maar één keer in te vullen om toegang te krijgen tot bijvoorbeeld de bestelhistorie en persoonsgegevens.

 

Binnen 60 seconden een bestelling invoeren

Naast de online verkopen via de webshop wordt er ook een groot aantal orders telefonisch geplaatst, met name op de momenten dat de producten op tv worden getoond. Callcenter-medewerkers nemen deze orders aan en verwerken deze vervolgens in het systeem.

 

Door de efficiënte manier van werken kunnen callcenter-medewerkers binnen 60 seconden een bestelling invoeren. Om dit te realiseren heeft Creative Internet Development voor Tel Sell een applicatie ontwikkeld waarmee deze medewerkers stap voor stap door het bestelproces worden begeleid. Om de duur van het gesprek te beperken is het mogelijk om op adressen te zoeken, zijn er verschillende betaalmethodes mogelijk en is het eenvoudig om een kredietlimiet te controleren. De bestelapplicatie is geïntegreerd in de bedrijfssystemen van Tel Sell, zodat producten eenvoudig en snel kunnen worden opgezocht en worden toegevoegd aan het winkelmandje. Om de omzet te vergroten is het bovendien eenvoudig voor medewerkers om bijbehorende upsells te vinden. De kosten van de bestelling worden in een duidelijk overzicht getoond aan de medewerker, zodat deze de klant optimaal kan informeren. Mocht de wachtrij onverhoopt toch te lang worden, dan is het eenvoudig om nummers op te slaan en om de reden te noteren waarom een klant belt. De klant wordt dan op een rustiger moment terug gebeld.

 

Mediamanagement voor een maximaal bereik

Tel Sell gebruikt commercials en infomercials op een groot aantal tv-zenders als belangrijke middelen om haar doelgroep te bereiken. De hoge kosten voor zendtijd, elke seconde wordt gefactureerd, zorgen ervoor dat de uitingen zeer goed en nauwkeurig gepland moet worden om een zo hoog mogelijk bereik te realiseren. Na het succes van de eerdere projecten heeft Tel Sell Creative Internet Development gevraagd om een applicatie te ontwikkelen waarmee de commercials en de infomercials op eenvoudige wijze kunnen worden ingepland. Creative Internet Development heeft hiervoor een mediamanagement-applicatie ontwikkeld. Met deze applicatie zijn medewerkers van Tel Sell in staat om met behulp van verschillende statistieken, automatisch de meest gunstige mediaplanning voor de komende periode op te stellen. Deze planning is uiteraard handmatig aan te passen, mocht dit nodig zijn.

 

De mediamanagement-applicatie geeft Tel Sell onder meer inzicht in de dagplanning, geeft een overzicht van de contracten en geeft een overzicht van de product- en promotapes. Bovendien geeft de applicatie Tel Sell door middel van statistieken een goed inzicht in de kosten en de omzet.