Linkbuilding en social media

Zoekmachines gebruiken verschillende criteria om te bepalen welke resultaten als beste resultaten op een zoekopdracht moeten worden getoond. Naast het aantal bezoekers en de frequentie waarmee een zoekterm binnen de website wordt gebruikt, is ook het aantal verwijzingen naar uw website een criterium. Deze verwijzingen, dit kunnen bijvoorbeeld banners of links zijn, bepalen in grote mate hoe belangrijk uw site is. Hoe meer relevante links er zijn naar iw website, hoe relevanter uw site wordt beoordeeld en hoe hoger deze uiteindelijk zal worden getoond in de lijst met zoekresultaten. Vooral indien u actief bent in een zeer concurrerende markt, is linkbuilding een belangrijk instrument om voor een hoge positie in de zoekresultaten te zorgen. Als de zoekmachineoptimalisatie van uw website bijvoorbeeld even goed is als die van uw concurrenten, maar er zijn meer relevante links naar uw website, dan zult u boven uw concurrenten in de zoekresultaten komen te staan.

 

Linkbuilding betekent het verkrijgen van zoveel mogelijk verwijzingen naar uw website op relevante sites. Wij adviseren u om zoveel mogelijk te kiezen voor relevante websites, sites die zijn gerelateerd aan uw bedrijf, uw markt of uw product. Wij leggen de nadruk op relevante sites, omdat zoekmachines verwijzingen afkomstig van pagina's die niet gerelateerd zijn aan uw bedrijf, dienst of product een veel lagere waardering. Daarnaast heeft u met verwijzingen via relevante websites een grotere kans om bij uw doelgroep onder de aandacht te komen. Tegenwoordig zijn er veel startpagina's en directories waar wij uw website kunnen aanmelden. Ook vermeldingen op websites van partners of van goede doelen die u sponsort, kunnen zorgen voor goede resultaten.


Social media

Naast de traditionele linkbuilding speelt social media tegenwoordig ook een belangrijke rol. Veel mensen zetten bijvoorbeeld middelen als LinkedIn, Facebook en Twitter in om advies te vragen of om hun beklag te doen. U kunt social media gebruiken om de vragen van deze mensen te beantwoorden, hen te informeren over interessante artikelen op uw site of om belangrijke informatie snel onder de aandacht van een grote groep mensen te brengen. Naast interactie met uw doelgroep dragen deze verwijzingen ook bij aan de totale hoeveelheid verwijzingen van en naar uw site. Facebook biedt daarnaast ook de mogelijkheid om door middel van gesponsorde content uw boodschap bij een geselecteerd publiek onder de aandacht te brengen. Deze online activiteiten zorgen er voor dat uw site meer potentiёle bezoekers bereikt en daarmee uw omzet verhoogt.